Pravidla sportů pro rok 2016

Pravidla vychází z oficiálních pravidel jednotlivých sportů. Jsou ale upravena a zjednodušena pro potřeby turnaje.

Extreme-archery

Co to vlastně extreme-archery je?

Hrají se námi zvolené scénáře. Kupříkladu na vlajky: Týmy se snaží bránit svojí vlajku a zároveň ukrást nepřítelovu. Scénář na deatmatch: Týmy se snaží co nejrychleji vybít navzájem a mít co nejmenší ztráty na životech. Dále se hraje head shot battle: To je obdoba deatmatch zápasu, ale platí pouze zásahy do hlavy. Ještě zmíním kupříkladu scénář Napoleon Bonaparte při kterém se postaví dva týmy v řadách proti sobě a pomalu postupují s rostoucí palbou kupředu, dokud jeden tým nepadne do posledního člověka. 

A s čím se hraje?

Hraje se s na zakázku vyrobenými českými olympijskými luky a s šípy od nejprestižnějšího německého výrobce. Ty mají místo klasických hrotů molitanové či gumové ochranné prvky, takže se nemusíte stejně tak jako u airsoftu, paintballu, reballu, či lasergame vůbec ničeho obávat. Jedná se o novinku ve světě adrenalinové zábavy.  

Během hry Extreme-Archery zažijete maximum adrenalinu, ale také maximum bezpečí. Všechny prostředky ke hře máme od těch nejlepších výrobců. Ať už se jedná o kvalitní německé šípy od nejlepšího výrobce šípů a luků pro LARP na světě, nebo speciálně upravené luky od renomovaného výrobce prvotřídních českých luků. Samozřejmě nechybí ani profesionální ochranné masky s dvojitým termálním sklem proti zamlžování, aby Vám nic nebránilo v dokonalém herním požitku, Pro ty, kteří se chtějí chránit opravdu plnohodnotně máme na zapůjčení taktické vesty S.W.A.T. se kterými máte chráněné celou horní část těla + krk. Aby se předešlo případnému poranění od tětivy při střele, můžete využít chrániče zápěstí, které jsou vyrobeny speciálně pro lukostřelecké účely.

Číst dále...

Lakros

Zde jsou vytaženy úplně nejzákladnější parametry pravidel českého lakrosu. Kompletní pravidla naleznete zde.

  • na každé straně hraje pět hráčů a brankář
  • hrací doba jednoho zápasu je 2×25 minut
  • hru řídí tři rozhodčí, dva přímo ve hře a třetí zastává funkci „trestoměřiče“ a zapisovatele
  • hraje se na neomezené ploše, ale branky jsou od sebe vzdáleny 50m a hráči musí probíhat přes půlící čáru mezi praporky, které jsou od sebe vzdáleny 30m
  • brankář chytá v hokejové výstroji v brance s rozměry 180–183×180–183 cm
  • okolo branky je brankoviště s průměrem 6m, do kterého nesmí nikdo kromě brankáře vstoupit
  • hráči a hráčky, kteří nejsou plnoletí, jsou povinni nosit ochranu hlavy buď pomocí helmy nebo lakrosových brýlí
  • útok týmu je omezen 30 vteřinami – pokud tým do tohoto limitu nevystřelí, ztrácí míč

 

Číst dále...

Softball

Družstvo

Se skádá z devíti hráčů (respektive 9 jich nastupuje do hry), kteří mají specifické úkoly v obraně (v poli) - rozestavení viz. obr. - a kteří jsou si v podstatě rovnocenní ve hře v útoku ( na pálce), kam nastupují jeden po druhém podle předem stanoveného pořadí.

Hra

Začíná tak, že domácí družstvo nastoupí do obrany (do pole) a hostující začíná v útoku (na pálce). Pálkaři se snaží odpálit nadhozený míč a dotknout se postupně 1., 2., 3. a domácí mety, čímž družstvo získá jeden bod. Družstvo v obraně se jim v tom snaží zabránit a postupně vyřadit (vyautovat) 3 hráče soupeře. Jakmile se jim to podaří, oba týmy si vymění role - obránci jdou na pálku a pálkaři do pole. Době, kdy se oba týmy vystřídají v obou rolích, se říká směna. Softballový zápas se hraje na 7 takových směn.

Obrana

Ústřední postavou obrany je nadhazovač, který nadhazuje míč soupeřovým pálkařům. Snaží se přitom soupeři odpal znesnadnit, ať už rychlostí nadhozu, technikou (točené nadhozy) anebo umísťováním. V tom mu pomáhá chytač, který jej diriguje, chytá neodpálené nadhozy a vrací je do hry. Rozhočí přitom nadhozy rozlišuje na dobré (striky - takové, které proletí zónou mezi podpažím a koleny pálkaře a nad šířkou domácí mety) a špatné (bally - ostatní). Švihne-li však pálkař po jakémkoli nadhozu (i mimo zónu) nadhoz je automaticky počítán za dobrý.

Pákař se musí pokusit odpálit nejpozději třetí dobrý nadhoz, jinak je aut (vyřazen ze hry). Naopak nadhazovač může pálkaři nadhodit maximálně 3x špatně, za čtvrtý takový nadhoz dostane pálkař první metu zdarma a odpalovat jde další člen družstva.

Autování pálkařů a běžců

Kromě vyřazení nadhazovačem existují ještě další základní způsoby, jak znemožnit pákarům udělat bod.

Pál

Číst dále...

Ultimate Frisbee

Základní pravidla, která potřebujete znát, pokud si chcete zahrát frisbee s kamarády. Plánujete-li se hře věnovat více, stáhněte si kompletní pravidla.
 
Ultimate frisbee je kolektivní sport, který hrají dva týmy ideálně po sedmi lidech. Hraje se s diskem o průměru 27 cm a hmotnosti 175 g na obdélníkovém hřišti s koncovými zónami na obou koncích hřiště.
ultimate-court
Cílem hry je mít na konci hry více bodů než soupeř. Bod padne, když hráč chytne disk v koncové zóně soupeře. Hraje se buď do časového nebo bodového limitu (tj. buď vyhrává ten, kdo má po skončení času více bodů, nebo ten, kdo dá domluvený počet bodů dříve).
 
Disk se pohybuje pouze přihrávkami, nesmí se s ním chodit ani běhat. Ke ztrátě disku dochází vždy, když je nahrávka neukončená, zachycena nebo sražena protihráčem, dotkne se země nebo je chycena hráčem v autu. (To znamená, že tým ztrácí disk i v případě, že vyhozený disk srazí protihráč na zem - nezáleží na tom, kdo se disku dotkl jako poslední.)
 
Není dovolen žádný fyzický kontakt mezi hráči ani přetahování o disk. Hru řídí sami hráči, hraje se bez rozhodčích. Všechny přestupky jsou hlášeny hráči, kteří právě hrají na hřišti. 

ZAČÁTEK HRY, VÝHOZY

Na počátku hry si oba týmy určí své kapitány, kteří tým zastupují. Nejprve si losem určí, který tým bude vyhazovat a na kterou stranu bude jejich tým útočit. Každý poločas a po každém bodu se začíná výhozem. Po každém bodu si týmy vymění strany a ten tým, kter&ya

Číst dále...

Kin-ball

Kin-ball

  • mezi sebou soupeří tři týmy, z nichž každý má na hřišti současně čtyři hráče
  • cílem hry je, aby tým, jehož barva je vyvolána, zpracoval míč jakoukoli části těla dříve než dopadne na zem
  • tým, který zpracuje míč, ho musí následně odpálit na některé ze soupeřících družstev
  • hra pokračuje, dokud není odpískána chyba
  • jestliže kterýkoliv z týmů udělá chybu (např. nechytí míč), zbylé dva týmy získávají po jednom bodu
  • při podání se musí pravidelně střídat hráči obou pohlaví (při mixovaných týmech)
  • první podání znamená začátek zápasu nebo periody, Je provedeno uprostřed hřiště
  • pak podává tým, který se dopustil chyby
  • úderu vždy musí předcházet slovo „OMNIKIN“, poté musí být vyslovena barva týmu, který má míč zpracovat
  • odpal musí směřovat vzhůru (zhruba 45°)
  • v okamžiku odpalu všichni členové týmu musí být v kontaktu s míčem
  • každá perioda trvá 7 minut
  • tým který první vyhraje tři periody, je vítězem utkání

ZJEDNODUŠENÁ PRAVIDLA:

  • 3 týmy po 4 hráčích
  • hra začíná podáním jednoho z týmů uprostřed hřiště
  • při podání se musejí míče dotýkat všichni hráči týmu
  • podávající tým před odpalem musí vykřiknut OMNIKIN BARVA (barva jiného týmu)
  • odpal musí směřovat vzhůru
  • pokud vybraný tým míč nechytí, zbylé 2 týmy získávají bod

Číst dále...